perjantai 5. huhtikuuta 2013

Piiru piikillä ja puntarissa




Piirustus täytti tänään 13 viikkoa ja sai ensikosketuksensa eläinlääkäriin. Juu, tarkoitus oli käydä juhlistamassa 12 viikon rajapyykkiä, mutta mun eläinlääkärini oli mut hyljännyt ja lähtenyt yliopistolle! Eihän mun auttanut kuin etsiä uusi tohtori ja se otti aikansa ja yhteinen tyhjä tila mun ja Aitomäen eläinlääkärin kalentereista löytyi vasta tälle päivälle. Mutta mikäs hätä meillä.

Mä olen kerran eläissäni käynyt Aitomäessä ja silloin elettiin lokakuista synkkää iltaa. Töistä tulostin ajo-ohjeen, mutta niin huonolla tulostimella, että kartassa näkyi vaan päätiet ja tää tohtori ottaa vastaan pikkutien varressa. Taas jälleen kerran kävi niin, että mulla oli vieressä googlemapsista tulostettu ajo-ohje (mulla mitään navigaattoria ole eikä puhelimessakaan älyä), jota muka seuraan ja ajan kuitenkin eri reittiä. Silti samassa ajassa tai  nopeammin ja suoraan perille! Takaisin kuvittelin kulkevani samaa reittiä, mutta kun ei ollut erikseen niitä paluureitin ohjeita, niin ihan eri kautta ajeltiin kotiin. Tosin se ei ottanut yhtään enempää aikaa...

Piiru tosiaan pääsi eläinlääkärin pöydälle seisoskelemaan ja hyvät arvosanat sai. Puntari näytti tasan kahdeksan kiloa elämän iloa - ja tänään olen antanut itselleni kertoa, että Piirustus painaa p-a-l-j-o-n, jopa 1,9 kiloa enemmän kuin sisarensa! Tästä syystä täytyy laittaa pari otosta rakkaasta Raapustuksestani, muuten sitä luullaan syöttöporsaaksi:

Mitä isot edellä...

... sitä pienet perässä.

Oma haju.
Yhä ylös yrittää...
 ... mut ei kiipeä katolle!


Ei kommentteja: