perjantai 13. toukokuuta 2016

Kilometrien keräilyä

Mä olen reilun vuoden käyttänyt sports trackerin ilmaisversiota. Alunperin otin sen käyttöön mitatakseni mun ja Piirun tavallisten lenkkien pituudet ja se oli ihan kiva ja informatiivinen juttu.

Sitten keksin mitata paljonko meille kertyy lenkkikilometrejä kuukaudessa. Se jäi päälle. Ilmaisversio kerää automaattisesti kuluneen 30 päivän tiedot ja aina lenkin päätteeksi näyttää koontisivulla muun muassa kokonaiskilometrit.

Piirun kilometrejä kerään vain mä. Niinpä miehen ja Suvin piirukilometrit jää pois laskuista. Mun vakioituneeksi luvuksi on tullut 110-120 kilometriä kuukaudessa. Jonkinlainen tsemppari tästä on tullut: kun mietin, että menisinkö tuon vai tämän lenkin ja käännynkö seuraavasta risteyksestä oikealle vai jatkanko suoraan, valitsen usein sen pidemmän, koska siitä saa lisämetrejä sports trackeriin. Niinpä ollaan saatu rikottua sekä 130 että 140 kilometriä, mutta 150 on jäänyt pikkuisen vajaaksi.

Piirun kilometrit on reilusti enemmän ku mulla ja kuluttavampiakin, mä harvemmin loikin loikkimisen ilosta ojien ja kivien yli tai ryntäilen sekopäisesti rinnettä ylös ja alas. Toisaalta se saa aina kulkea ilman vaunuja tai kymmenkiloista eläväistä selkäreppua!

1 kommentti:

Julia kirjoitti...

Mä olen myös koukuttautunut lenkkien tallentamiseen. Siitäkin kiva, että jos on vieraassa metsässä vaikka, niin näkee vähän, että missä sitä onkaan kulkenut. :D